Groep 5/6

Welkom op de pagina van groep 5/6!

De leerkracht zal hier regelmatig nieuws en foto's plaatsen. Zo kunt u toch af en toe eens een kijkje in de klas krijgen. Heeft u zelf leuke foto's of nieuwtjes over groep 5/6? Mail dit dan naar j.vandijk@scpo-lelystad.nl

juf Jasmijn (ma t/m vrij)

BERICHTEN

14 apr 2023 - Kunstpaviljoen M
Preview foto We zijn afgelopen donderdag met de klas naar Almere gegaan.

Hier hebben wij het kunstpaviljoen M. bezocht!

We hebben zelfs onze eigen kunst mogen maken, super cool.

24 feb 2023 - Zeebenen voor de klas
Preview foto Groep 5/6 had vandaag een echte kapitein op bezoek. Ter afsluiting van het taal thema ”zeebenen” kwam de kapitein vertellen over het leven op zee. Zo liet hij ons ook een filmpje zien van zijn schip die in het ijs vast kwam te zitten! Er werden veel goede vragen gesteld door de kinderen, het was een super leuke en leerzame ochtend.

22 dec 2022 - Kerstviering
Preview foto Gisteravond hebben we genoten van een echte Ichthus kerstviering, eindelijk weer na al die jaren!

We hebben heerlijk gegeten en gekeken naar een prachtige voorstelling.

26 okt 2022 - Hommels in de klas
Preview foto Groep 5/6 had wel heel bijzonder bezoek in de klas.… opeens stond er een doos op tafel waar gezoem uit kwam. Er zaten echte hommels in!!! We hebben de hele middag over hommels gewerkt en geleerd. Er zijn prachtige onderzoeksvragen bedacht én presentaties gegeven.

06 okt 2022 - Onderzoek
Preview foto De kinderboekenweek is van start gegaan en ook in groep 5/6 zijn wij hier druk mee bezig!

Met het thema GI-GA groen zijn wij een onderzoek gestart naar schimmels.

Hoe snel beschimmeld een broodje waar verder niets mee is gebeurd?

En een broodje waarbij we het brood eerst langs een deurklink hebben gehaald? Of langs een prullenbakdeksel?

We hebben onze voorspellingen ingevuld en nu is het tijd om te wachten... spannend!

15 sep 2022 - Survivaldag
Preview foto Het was weer zover: de survivaldag!

Een traditie waarbij we met de hele school lekker het bos in gaan.

We hadden prachtig weer en hebben genoten.

09 sep 2022 - Start nieuwe schooljaar
Preview foto Na de zomervakantie was het deze week weer tijd om naar school te gaan.

In onze groep 5/6 stond deze week het elkaar leren kennen centraal.

Door middel van groepsvormende activiteiten hebben we kennis gemaakt.

31 mrt 2022 - Spelling
Preview foto Wij zijn al een tijd gestart met een nieuwe spelling methode.

Bij deze methode worden er verschillende spellingcategorieën aangeboden.

Vandaag was het weer tijd om dit spelenderwijs te oefenen.

Door middel van raadspelletjes, mini dictee's en kwartet wordt er hard geoefend in groep 5/6!

09 feb 2022 - Taal thema noodweer
Preview foto Wij hebben het thema noodweer vandaag afgerond.

Alle leerlingen hebben een eigen weerbericht gemaakt en gefilmd!

Daarna zijn de weerberichten in de klas bekeken en werden er tips en tops gegeven.

Super gedaan groep 5/6!

16 dec 2021 - Kerst
Preview foto We hebben een mooi kerstfeest gevierd met elkaar.

Wat zag iedereen er prachtig uit!

Er werd stil gestaan bij de kerstgedachte, heerlijk gegeten en er zijn spelletjes gedaan.

09 nov 2021 - Handbal
Preview foto Afgelopen week hebben wij meegedaan aan het handbal toernooi.

We hebben maandag en donderdag gespeeld en het eindresultaat mag er zijn: we zijn tweede geworden!!! Super goed gedaan groep 5/6.