Groep 7/8

Welkom op de pagina van groep 7/8.

De leerkracht zal hier af en toe nieuwe foto's plaatsen. Voor de ouders zelf staan er wekelijks nieuwe berichten en foto's op Parro. Zo kunt u toch af en toe eens een kijkje in de klas krijgen. Heeft u zelf leuke foto's of nieuwtjes over groep 7/8? Mail dit dan naar p.faerber@scpo-lelystad.nl óf t.grovenstein@scpo-lelystad.nl

juf Pamela (ma en di) en meester Tim (wo t/m vr)

BERICHTEN

15 dec 2022 - Kinderresto's
Preview foto Gisteren is de eerste ronde aan kooklessen afgerond door juf Lobke en de leerlingen met goed gezelschap van familie. Later dit schooljaar komen er nog drie lessen

24 sep 2022 - Kamp
Preview foto Na jaren in Ermelo zijn we dit jaar weer als start van het schooljaar op kamp geweest in Zeewolde. Wat hebben we een geluk gehad met het weer en wat waren onze kanjers van groep 7/8 weer top!

15 sep 2022 - Survivaldag
Preview foto Ieder jaar gaan wij, als Ichthus, onder leiding van meester Rémon naar het belevenissenbos!

Dit alles om samen te ravotten in de modder en samen nog meer een team/groep te worden!!

18 mrt 2019 - Handige websites
We weten dat herhaling belangrijk is. Het is dan ook ontzettend prettig en leuk dat je dit kunt doen op de computer. Hieronder volgen een aantal handige websites. Het is raadzaam dat je iedere schooldag 15 tot 30 minuten aan bloon en andere sites besteedt.

www.onlineklas.nl
Hierbij ga je naar de ‘oude site’ om te oefenen met rekenen, taal en aardrijkskunde. Je kunt hier goed oefenen met breuken!

www.flyinglions.nl/meesterkees

www.spelletjesplein.nl

Hier kun je allerlei vakken oefenen.

www.topo-oefenen.nl

Hier kun je topografie oefenen. Je kunt ook andere vakken aanklikken op jouw niveau.

www.rekenlessen.nl

Op deze website kun je uitleg vinden (over breuken bijvoorbeeld) en meteen na de uitleg oefenen met de lesstof.
www.rekenen-oefenen.nl

Hierbij kun je oefenen met rekenlesstof op eigen niveau.

www.leestrainer.nl en www.junioreinstein.nl

Op deze site staan voor alle vakgebieden verschillende oefeningen, ook in CITO-vraagstelling.

www.begrijpend-lezen-oefenen.nl

www.oefensite.rendierhof.nl/online/begrijpjeme/

Begrijpend lezen kun je hier extra oefenen.

Heel veel leer-plezier!