29 juni 2020

Kindcentrum Zuiderzee rookvrij schoolplein vanaf 17 augustus!

Kindcentrum Zuiderzee en dus CBS Ichthus heeft vanaf het nieuwe schooljaar een rookvrij schoolterrein!

Een gezonde leeromgeving vinden wij belangrijk. Daarom heeft onze school vanaf 17 augustus een rookvrij schoolterrein. Er mag dan nergens meer op het schoolplein gerookt worden. Dit geldt voor iedereen: leerkrachten, ondersteunend personeel, ouders en bezoekers. Ook tijdens ouderavonden en andere activiteiten buiten schooltijd.

Waarom een rookvrij schoolterrein?

Vanaf 1 augustus 2020 moeten alle scholen een rookvrij schoolterrein hebben.
Onze school wil leerlingen een gezonde en rookvrije leeromgeving bieden. Uit onderzoek blijkt dat ‘zien roken, doet roken’. Kinderen en jongeren beginnen gemakkelijker en eerder met roken als ze roken in hun omgeving zien. Een rookvrij schoolterrein helpt leerlingen niet te starten met roken en voorkomt ongewenst meeroken.

Wij vragen u ook om zelf niet te roken buiten het schoolplein bij de rand van het plein of op het parkeerterrein, want ook daar is het in het zicht van de leerlingen.

Met elkaar dragen we bij aan een gezonde leeromgeving voor onze kinderen.
Alvast onze dank voor uw medewerking! Team Ichthus