Nieuws van CBS Ichthus

26 februari 2020

Ruimte voor talent in het onderwijs

LANDELIJKE ACTIES GAAN DOOR!

Waar we eind januari voor staakten, is nog niet verbeterd. Vanuit het onderwijsveld blijven we druk op de regering leggen. Ichthus doet hieraan mee.
Wat is er aan de hand?

Preview foto

De onderwijsbonden vragen al langere tijd van de minister structureel méér geld voor het onderwijs. Waar is dat geld voor nodig?

Om de werkdruk te verlagen. Door het passend onderwijs zitten er meer leerlingen in de klas die extra ondersteuning nodig hebben. Die ondersteuning willen we graag geven, maar dit kost extra tijd en extra handen.
Tevens is er extra geld nodig om het leraren- en schoolleiderstekort in te lopen.

Ondanks deze tegenwerkingen blijft Ichthus er hard aan werken om de kinderen te geven wat ze nodig hebben. Dat willen we graag sámen met ouders doen. Daarom hebben we de driehoek ouder- kind- school zo hoog in het vaandel.

Om meer mensen te interesseren in het onderwijs te komen werken. is er op 27 februari de mogelijkheid om een dagje mee te draaien in de klas. Ook Ichthus werkt hieraan mee. Zie hiervoor www.flevowijs.nl/meeloopdag .