Nieuws van CBS Ichthus - pagina 2

Hier kunt u al het actuele nieuws van CBS Ichthus vinden.

Vergeet u niet onze Facebook pagina te liken voor nog meer foto's en video's?

Klik hier

19 december 2019

PO in actie

Wellicht heeft u er over gehoord: leraren, directeuren en bestuurders maken zich ernstig zorgen over de toekomst van het onderwijs en de toekomst van uw kinderen. Het lerarentekort wordt een groot probleem. Er wordt een grote werkdruk ervaring binnen het onderwijs. Eén reden hiervan is het passend onderwijs, wat een aantal jaren geleden is ingevoerd. Verder blijven de salarissen flink achter vergeleken met leraren in het vervolgonderwijs.

Daarom deden wij mee met de stakingen in 2017, 2018 én 2019.

03 juli 2018

Uitslag enquête onder ouders over continurooster

U als ouders heeft met overweldigende meerderheid gekozen voor invoering van het zogenaamde vijf-gelijke-dagen-model op Ichthus.
Op 3 september 2018 starten wij dus met het continurooster. Lees de brief (onder Nieuws) over de stemming en wat het continurooster precies betekent.
22 december 2017

Bestuurder SCPO ziet hoe Ichthus hoofd, hart en handen verbindt

Willem de Jager was afgelopen kerstviering bij ons op Ichthus. Hij schrijft hierover in zijn maandbericht op de site van SCPO "(..) Ik zag betrokken leerkrachten, kinderen en ouders. Mooi om te zien hoe de school de verbinding weet te maken tussen school, gezin en samenleving. Goed om te merken dat de school er niet alleen is voor kennisontwikkeling, maar ook aandacht heeft voor persoonsvorming en burgerschapsvorming. Fijn om te kunnen constateren dat we binnen SCPO Lelystad een leergemeenschap zijn waar het gaat om hoofd, hart en handen (..)".